هناك 3 تعليقات:

  1. اقراء .... اول كلمة نزلت على رسول الله من الله مع جبريل عليه السلام وانتم كذلك ياعباد الله اقراء

    ردحذف
  2. اقراء .... اول كلمة نزلت على رسول الله من الله مع جبريل عليه السلام وانتم كذلك ياعباد الله اقراء

    ردحذف
  3. على انغام موسيقى اغنية احمد شيبه اه لو لعبت يازهر وا تبدلت الاحوال
    يقول"شاعر العامية المنسي نصر عبد الحميد اه لو خلصت يا شهر واتسددت الاقساط
    اللى عليه دين مبينامش
    من الهموم اللى عليه
    ملعون ابوك ياقرش
    حوجتنى لشله .. عره شمال
    باعونى اوام اوام ف الحال
    ملعون ابوك ياجوزه
    رهنتلى دهب خلخال
    واه لو خلصت ياشهر ... واتسددت الاقساط
    وارتحت أنا .. م دين والقهر
    لاروح ابيع اول حاجة .....سددت ليها اقساط
    انا اصلى فقري وغاوى .. سهر اكبريهات
    طفشان م البيت .. وضيقة الحال
    وأعـرفه .. ان الفلوس.. مربيتش عيال
    وشرب الجوزة دا علة... بهدلت اطفال
    بس خلاص انا عيشتى اتهدت
    بعد ما ايدى لحماتى اتـمدت
    كنت فاتح بيتى تكيه
    لكل اناس .. انا عامله وسيه
    ناس تقرفنى.. وناس تكرفنى
    ناس تحدفنى ..وناس تسعفنى
    واه لوخلصت ياشهر... وارتحت م الافلاس
    العيشة بقت مش فارقه
    مشيلتش فلوس.. انا للزنقه
    كل ماحوش قرش يضيع
    اصرف ساعة واصيع اسابيع
    زهقت خلاص ومفيش تشجيع
    ومش لاقى شغله تناسبنى
    والدنيا مش عايزه تسيبنى
    ومختش منها ولا حاجه
    وادينا هسيبها وهنمشى
    واه لو خلعت يافقـر من سكة النسوان
    لاروح لاول بنك .. احتجت له فى اموال
    قفل فى وشى ساعتها .. ورهنت له جوال
    لاعمل معاه الفخ ... واسلط عليه عيال
    يحدفوه بالطوب قل يجى ملو شوال
    # واسيبه فى عـزالازمة من غير جزمة ولا سروال
    بس خلاص .. الرحمه يا ناس
    بس خلاص... كفايا افلاس ..

    ردحذف